fredag 6. november 2015

Fredagsboka: Life's that way

“… give a ferocious hug to the ones you love most. You never know when you might want that hug with all your soul, and not be able to give it or get it.” 

Jim Beaver er ein amerikansk skodespelar, mellom anna kjent frå Deadwood og Supernatural. I 2003 opplevde han både at dottera på to år fekk diagnosen autisme, og at kona Cecily fekk lungekreft. 

Tida som fulgte var tung og hektisk. For å halde familie og vener oppdatert på kva som hend i liva deira, byrja Jim å sende ut e-postar kvar kveld med oppdateringar. 

Denne boka er ei samlig av alle desse e-postane. 

*

Av og til ramler du over ting tilfeldig. Eller av rare og eigentleg ikkje så veldig gode grunner. Denne boka var litt av begge deler; eg er kjempefan av Supernatural (og veldig glad i både Jim og rollefiguren hans Bobby), og eg har vokse opp med ei søster med autisme-diagnose. Då det spratt opp ei twitter-melding frå Jim om at alle som bestillte boka hans fekk den signert, så kunne eg ikkje la vere. 

Eit par veker seinere hadde eg boka i handa, og byrja å lese mest av rein nyskjerrighet. Det skulle vise seg å bli ei heilt anna oppleving enn eg hadde venta. 

Boka er varm og trist og morosam, og den gir eit innblikk korleis det er for ein familie å oppleve noko som dette. Jim er ein reflektert og velformulert fyr, og i denne boka er han dønn, nesten smertefullt ærlig. 

Eg gråt og eg lo om kvarandre, og eg har lova meg sjølv at om eg nokon gong treff Jim så skal han få ein god klem. 

Eg aner ikkje om denne boka er å oppdrive på norsk, og eg har ikkje leita heller. Eg har alltid hatt ei greie med at bøker som er skrive på engelsk skal lesast på engelsk. Og om vanlige bøker misser noko (etter mi meining) når dei blir oversatt, så misser denne enda meir. Då blir det liksom ikkje orda hass lenger. 

Kvifor anbefale denne boka? Fordi den gir eit innblikk i sorg. Fortvilelse. Forvirring. Kjensler. Kva som kan gå føre seg i hovudet på nokon som går gjennom ein tung livssituasjon. Det går aldri ann å "vite korleis nokon har det". Men det går ann å lese denne boka, og få ein versjon. Den har i alle fall endra måten eg tenkjer på. 

Boka kan bestillast her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar