tirsdag 20. juli 2010

Elementært

Har bestemt meg for å blogge. Har overhodet ingenting å blogge om. Så dette kan bli spanande.

... eller, jo. Eg kan jo blogge om Sherlock Holmes.

Eg er om lag halvvegs i boka The adventures of Sherlock Holmes. Joda, eg les dei på engelsk. Eg les ikkje engelske bøker på norsk, så langt det let seg gjere. Eg vil liksom ha orda til forfatteren akkurat slik han eller ho skreiv dei.

Men det er ei anna historie. Dette skulle handle om Sherlock Holmes.

Eg aner ikkje kvifor eg ikkje har lese Sherlock Holmes-bøkene før. Eg veit eg har tenkt tanken mange gonger, men det har berre blitt med det. Vanligvis kaster eg meg over alt eg kan kome over av engelsk krim, gammalt som nytt. Men Sherlock og eg har liksom aldri møttast. Før no.

... og greit. Eg kan jo ikkje stikke under ein stol at Guy Ritchie og Robert Downey Jr har ein smule med det å gjere. Men ikkje berre fordi den eine er eit geni og den andre er eit megasexy geni (det med megasexy er jo berre ein bonus). Filmen var mitt fyrste skikkelige møte med Sherlock. Og eg vart ikkje skuffa.

Og når eg finn noko eg liker så berre MÅ eg lese bøkene. For filmane lev som kjent aldri opp til papirversjonane. Og når Susan (kona til Robert Downey Jr) oppfordra oss til å lese bøkene for å leite ette filmreplikkane så var eigentleg skaden skjedd. Då måtte eg lese dei.

Eg veit ikkje heilt kva eg forventa då eg byrja på A study in Scarlet, men det blei klart etter om lag to sider at eg ikkje kom til å bli skuffa. Det har vore mykje snakk om "reinventing Sherlock Holmes" i samband med filmen, men eg må ærleg innrømme at eg ikkje ser heilt kvifor. Den er rett nok ganske ulik dei gamle TV-seriane og tidlegare filmane, Sherlock er meir... hands on, i mangel på eit betre norsk ord. Men, om du les bøkene kjem du ikkje langt før du oppdager at Guy Ritchie sin versjon slett ikkje er så ulik bok-versjonen som ein skulle tru.

Kamp-scenene er kanskje det som er mest "kontroversielt" med den "nye" Sherlock Holmes. Altså, sitat Watson, når han lister opp Sherlock sine kunnskapar;
Is an excellent singlestick player, boxer and swordsman.

Singlestick er (sitat wikipedia); "also known as cudgels, refers to both a martial art that uses a wooden stick as well as the weapon used in the art." Som vist på denne videoen. Så då tenkjer eg vi kan frikjenne opningssekvensen av filmen.

Og i kapittel 2 av The Sign of the Four snakkar han med ein proff-bokser han har boksa mot for nokre veker sidan. Og denne boksaren meiner at Sherlock kunne blitt proff sjølv, om han ikkje hadde kasta seg bort på detektiv-arbeid. Så då var denne scena grei.
(elsker forøvrig den sangen)

Nei, berre fordi ingen andre har tenkt tanken at Sherlock kan vere både barsk og brainy så tyder ikkje det at dei har dikta opp ein heilt ny versjon i denne filmen. Dessutan er det nok av action-sekvensar i bøkene.

Og eg elsker dei verkeleg! Ikkje er dei så kompliserte at eg blir heilt oppgitt, men ikkje så enkle å løyse at eg blir kjempeskuffa heller (seriøst, les aldri "On the street where you live" av Mary Higgins Clark). Underhaldande, spanande, morosame og eg simpelten ELSKER engelsken dei er skrive på. Sjølv om Sir Arthur Conan Doyle har eit overforbruk av ordet 'ejaculated'.

Dessutan er Sherlock Grissom anno 1878. Eller, Grissom er Sherlock anno 2004. Det er jo strengt tatt CSI-arbeid han driv med. Han har berre ikkje så kule hjelpemiddel. Og, om du skulle vere forvirra midtvegs i boka/historia, så er alt verkeleg 'elementært' når du får det forklart. Og så kjenner du deg himla kry når du skjøner at du har byrja å tenkje litt som Mr. Holmes.

Boktips? Ja, eg vil absolutt seie at desse er boktips. Utan at eg kan gå god for dei på norsk. Men dei er ikkje så tunge på engelsk heller. Og då får du det herlige herlige språket. Som;
- It is a capital mistake to theorise before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.
(den replikken er for så vidt og med i filmen, og ein av seks eg har funne hittil)

Sherlock er absolutt selskap eg kan anbefale dei fleste, no når haustmørket kjem krypande ganske snart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar