tirsdag 1. juni 2010

En sånn der bøk

Rundt mars i fjor laga eg eit nyttårsforsett.

... ja, eg veit. Lovlig seint. Men dei ein lager nyttårsaftan held aldri likavel.

Uansett. Nyttårsforsettet bestod av ei milelang liste bøker eg ville igjennom. Ei liste som vaks for kvar handletur, eller for kvar nye forfatter eg oppdaga. Så, litt over eit år seinere er det på tide å oppsumere og anbefale litt bøker.

Akkurat her hadde cut-funksjonen som LiveJournal har vore eit gode, men eg finn no ein gong ikkje noko tilsvarande på blogspot. Så denne blir lang. Beklager.

Vi byrjer med lista i si oppdaterte tilstand:
[X] Dune - Frank Herbert
[X] Dune Messiah - Frank Herbert
[] Children of Dune - Frank Herbert
[] Sandworms of Dune
[X] Appelsinpiken - Jostein Gaarder
[X] Begynnelsen - Hans Frederik Follestad
[X] Fortsettelsen - Hans Frederik Follestad
[X] Slutten - Hans Frederik Follestad
[] Menn som hater kvinner - Stieg Larsson
[] Jenta som lekte med ilden - Stieg Larsson
[] Luftslottet som sprengtes - Stieg Larsson
[] The Italian - Ann Radcliffe
[] Mysteries of Udolpho - Ann Radcliffe
[x] Den fjerde rytter - Agatha Christie
[] Kom til meg, død - Agatha Christie
[] Klokkene - Agatha Christie
[] Pride&Prejudice - Jane Austen
[] Northanger Abbey - Jane Austen
[] Emma - Jane Austen
[] Salme ved reisens slutt - Erik Fosnes Hansen
[] Falketårnet - Erik Fosnes Hansen
[] Beretninger om beskyttelse - Erik Fosnes Hansen
[X] The Vampire Diaries; The awakening - L.J. Smith
[X] The Vampire Diaries; The struggle - L.J. Smith
[] The Vampire Diaries; The fury - L.J. Smith
[] The Vampire Diaries; Dark Reunion- L.J. Smith
[X] The lost symbol - Dan Brown
[] Deception Point - Dan Brown
[] A fire upon the deep - Vernor Vinge
[] A deepness in the sky - Vernor Vinge
[X] Interview with the Vampire - Anne Rice
[] Queen of the damned - Anne Rice
[] Paktens voktere - Tom Egeland
[X] Åndebrettet - Tom Egenland
[] Lucifers evangelium - Tom Egeland
[X] Sirkelens Ende - Tom Egeland
[X] Dead Until Dark - Charlaine Harris
[X] Living Dead in Dallas - Charlaine Harris
[X] Club Dead - Charlaine Harris
[X] Dead to the world - Charlaine Harris
[X] Dead as a doornail - Charlaine Harris
[] Definitely dead - Charlaine Harris
[] Monster - Knut Nærum
[] Sneglemannen - Knut Nærum
[] A traitor to memory - Elizabeth George
[] A suitable vengeance - Elizabeth George
[] With no one as witness - Elizabeth George
[] Playing for the ashes - Elizabeth George
[] The Poe Shadow
[] Murder in the Rue Morgue - Edgar Allen Poe
[X] Tales of Beedle the Bard - JK Rowling
[] Silmarillion - JRR Tolkien
[] The Light Fantastic - Terry Pratchett
[] The Resurrectionist - James Bradley
[] A quiet belief in angels - R.J. Ellory
[] Dead Souls - Ian Rankin
[] The Host - Stephenie Meyer
[] The notebook - Nicholas Sparks
[X] The lost book of Salem - Kathrine Howe
[] Flammer - Ross Kolby
[] Jane Eyre - Charlotte Brontë
[] Kvinnen i kjøleskapet - Gunar Staalesen
[] The Associate - John Grisham
[] Dracula - Bram Stoker
[] Bridget Jones: The edge of reason - Helen Fielding
[] The boy next door - Josie Lloy&Emlyn Rees
[] Love, etc - Julian Barnes
[] The murder room - PD James
[] Not dead enough - Peter James
[] Labyrinth - Kate Mosse
[] Map of bones - James Rollins
[] The wire in the blood - Val McDermid
[] Sweetheart - Chelsea Cain

Det har blitt mindre lesing i det siste, av ymse grunner.

Så, kva anbefaler ein frå ei slik liste?
Vel, TrueBlood-bøkene er sjølvsagt. Om du liker vampyrar, varulvar, romantikk og snikskytarar og sånt. Det er kanskje ikkje litteratur i Jane Austen-stil, men det er fornøyeleg nok. Dei har forøvrig og kome på norsk no. Har lest ei linje, og fraråder på det sterkaste å lese dei på norsk. Fydda!

Liker du magi og hekser, er The lost book of Salem absolutt å anbefale. Eg handler bøker etter innfalls-prinsippet, og denne vart kjøpt på måfå. Utruleg kor ofte ein finn dei beste tinga slik. Den handler i alle tilfelle om ei som bruker sommerferien på å rydde det gamle huset til bestemora. Her finn ho ei eldgammal oppskriftsbok, og starter jakta på historia bak boka. Parallelt fyljer vi historia til ei av heksene i Salem.

Interview with the Vampire
er den vakraste boka eg nokon gong har lest. Ikkje reint historie-messig, den var både ekkel og fæl. Men språket er så nydeleg at du knapt treng å bruke fantasien. Bileta teikner seg i hovudet ditt heilt utan hjelp.

Eg er kanskje ei enkel sjel, men eg elsker De fire og han som gjør galt verre. Min type humor. Eg veit ikkje kva som fekk meg til å kjøpe dei bøkene ... eller, det gjer eg. Men det er ikkje så viktig. Det viktige er at dei er kjempemorosame. Frå Jesper Schtadig, damemagnet og arving til Turtle Wax-formua, til oppfinnaren Hai Tekk med sine smått galne oppfinningar ... det er berre herleg, morro, sprøtt, til tider direkte flaut og faktisk spanande oppi heile greia.

Den fjerde rytter var ei ganske utypisk Agatha Christie-bok. Vanlegvis styrer eg unna hennar bøker på norsk, men denne har eg hatt liggande ganske lenge og tenkte det var på tide å lese. Ingen Miss Marple eller Poirot, men ein hovudperson som roter seg inn i eit opplegg kalla "Den gule hest", som kan hjelpe deg å få tatt av dage personar du skulle blitt kvitt, utan mistanke.
Du ser deg litt over skuldra etter denne boka. Som i mitt tilfelle er eit kvalitetsteikn.

Åndebrettet er den verste boka eg har lese på ei stund. Ikkje det, boka i seg sjølv var ikkje så fæl. Eller, historia har jo gåsehudfaktor så det held. Men det er det overnaturlege aspektet i denne boka som laga trøbbel for meg. Eg vakna kvar natt, medan eg haldt på, overtydd om at nokon stod på soveromsgolvet mitt. Ein gong hugser eg at eg sa til meg sjølv "no må du få lest ferdi dinna helvettes boka". Igjen, eit kvalitetsteikn. Kudos, @tomegeland.

Akkurat no held eg på med Labyrinth av Kate Mosse. Eg er på side 86 av om lag 700, og det er litt tidleg å anbefale den til nokon som helst. Men den verker spanande. Eg har eit mål om å lese den ferdig i løpet av juni, og lover å gi tilbakemelding etter det :)

PS: Ser forøvrig at eg har ein tag som heiter 'fredagsboka'. Denne skulle da vitterlig brukast kvar fredag. Skjerpings, Linn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar